It's Raining Man! - Reisverslag uit Cairns, Australië van moniqueen - WaarBenJij.nu It's Raining Man! - Reisverslag uit Cairns, Australië van moniqueen - WaarBenJij.nu

It's Raining Man!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg

15 April 2010 | Australië, Cairns

Daar ben ik weer vanuit Australië! Mijn 1e bericht van mijn tweede bezoek aan Australië en tevens ook het laatste. De vlucht van Nieuw-Zeeland naar Australië was goed verlopen, anders zat je dit natuurlijk ook niet te lezen. Vanuit het vliegtuig zag ik (voorlopig?) de laatste zonsopkomst van Nieuw-Zeeland en net voordat ik landde in Brisbane zag ik de regenboog, was dus wel een mooie vlucht! Men zegt dat een regenboog vanuit de lucht donutvormig is, maar dat was nu niet het geval. Misschien is dat alleen in Amerika? :-p

Ik heb een erg leuke tijd gehad in Nieuw-Zeeland dus ik vond het jammer weg te gaan. Ik vond het dan ook niet zo leuk om weer terug te zijn in Australië, maar dat had niks met Australië te maken, hoewel de regen me niet bepaald vrolijker maakte. Mijn verhaal is waarschijnlijk iets minder enthousiast dan de vorige keer en ik denk dat je nu ook niet op zoek hoeft naar de fijnste stoel in huis. Hoewel, als ik eenmaal in mijn pen geklommen ben stop ik ook niet snel (al die moeite om erin te klimmen).

Ik was al in Brisbane geweest dus ik kon meteen door naar Noosa. Paar dagen vermaakt met wat mensen op het strand en door het Nationaal Park gewandeld. Verder was er een surffestival dus ik kwam meer mensen met dan zonder surfboard tegen (sorry, maar surfplank vind ik nu zo duf klinken, net als vele andere Nederlandse woorden trouwens, waar ik soms niet eens meer (zo snel) op kan komen).

Toen door naar Rainbow Beach om vanuit daar naar Fraser Island te gaan. Eerst gaan we naar een rainforest met riviertje. Het was een mooie wandeling alleen de muggen hadden best weg mogen blijven. Na de lunch rijden we een heel stuk over het strand. We gaan onder andere naar een mooi uitzichtpunt en een kreek die naar de zee stroomt. We mochten niet in de zee zwemmen in verband met onderstromingen en gevaarlijke kwallen. 's Avonds slapen we in een aardig resort, het eten was lekker en de bar erg gezellig. Misschien iets té gezellig, want rond 21.00 uur was iedereen al vrij aangeschoten. Ik deed het blijkbaar nogal goed, want ze noemden mij een professionele drinker, schijnbaar dronk ik nogal snel (vraag me nu wel af hoe sloom ze drinken in Canada...). Ik heb het imago van Nederland(ers) dus in stand gehouden :-). Volgende dag vroeg eruit, zonder hoofdpijn natuurlijk, want tja ik ben een professional en die hebben geen katers. In de ochtend naar Lake Wabby, een meer met aan de ene kant zandduinen en aan de andere rainforest. Het was hier vrij vochtig en warm dus we waren blij toen we het meer bereikten en af konden koelen. 's Middags was het tijd voor een ander meer, Lake McKenzie. Het was erg mooi. Denk bijvoorbeeld aan de bountystranden in Thailand, maar dit hier is een meer en geen zee! Helderblauw water en wit soort strand. Wat gekke foto's gemaakt met de onderwatercamera en toen was het alweer tijd om Fraser Island te verlaten.

Met de nachtbus naar de volgende bestemming, Airlie Beach. Wellicht klinkt deze plaats jullie bekend in de oren? Drie dagen voordat ik er aankwam waren ze hier namelijk bezocht door cycloon Ului. Het hostel waarin ik sliep was net die dag weer open na schoonmaakwerkzaamheden. Er lagen wat kapotte boten op de kade en een heleboel bij elkaar geveegde takken, bladeren en halve bomen. Voor de rest was er niks van te zien. Vanuit Airlie Beach een boottocht gedaan naar de Whitsunday Islands. Het strand en snorkelen waren mooi, maar voor de rest vond ik het wat tegenvallen. We zaten veel meer op de boot dan ik gedacht had en waarschijnlijk had ik er ook teveel van verwacht.

Toen was het alweer tijd voor mijn laatste bestemming in Australië, Cairns. Heel veel is er niet te doen en heel veel heb ik dus ook niet gedaan. Met wat pijn en moeite vluchten geregeld om Australië weer te verlaten. Een Nederlands meisje ontmoet die ik in Nieuw-Zeeland had leren kennen. Er is al niet zoveel te doen in Cairns, maar het regende ook nog eens! En niet een beetje nee, bijna twee (!!) weken achter elkaar! Het regenseizoen vond het leuk wat langer te blijven. In een paar dagen hebben we dus een heleboel films gekeken. Nog een paar dagen naar Port Douglas geweest, maar daar was ook weinig aan met al die regen. Met een Canadees meisje en haar gehuurde auto naar wat watervallen geweest ten zuiden van Cairns. Was aardig, maar ik ben de tel kwijt van het aantal watervallen dat ik de afgelopen 1,5 jaar gezien heb. De donkere wolken hingen 's avonds nog steeds boven ons hoofd, want toen kregen we namelijk een ongeluk. Nee schrik niet, ik heb gelukkig geen spectaculair verhaal over rondtollende en over de kop vliegende auto's. Ik reed niet en ik weet ook niet precies hoe het gebeurde, maar ineens waren we iets te close met onze buurman (misschien een te grote aantrekkingskracht tussen onze auto's??). We schuurden een klein stukje verder om er daarna achter te komen dat we een wieldop misten en er een deuk net voor de linkerdeur zat. En ze had de auto niet extra verzekerd, want wat kan er nou gebeuren in een paar dagen? Erg balen voor haar, maar gelukkig mankeren we zelf niks. Misschien is het niet zo slim van mij om al deze pech op internet te zetten. Zou iemand mij nog ooit mee durven nemen in zijn (gehuurde) auto of scooter? :-p

Het dieptepunt van de Oostkust heb ik in Cairns bereikt. Maar dit was tevens mijn hoogtepunt hier. Rara, hoe kan dat? Omdat het hoogtepunt plaatsvond op 16 meter onder zeeniveau! Inderaad, ik ben weer gaan duiken, maar deze keer bij het wereldbekende Great Barrier Reef! Echt het was zo fantastisch dat ik zelfs twee keer geweest ben. Heb Upolu Reef, Hastings en Saxon Reef gezien. Zoveel verschillende vormen en kleuren koraal, het is bijna ongelofelijk! Ik denk dat dit toch wel mijn mooiste duikspot is tot nu toe (na zo'n 15 duiken in Thailand, Maleisië, Indonesië en Australië). Beschrijven is onmogelijk volgens mij, dus ik kan alleen zeggen ga het met eigen ogen bekijken!

Het is inmiddels wel duidelijk geworden dat ik Australië snel ga verlaten (zo niet dan ben je een slaapkop!). Ik heb hier alles gezien wat ik wilde zien, dus op zich is het wel prima. Maar het is ook een beetje raar ben hier toch 6 maanden geweest. De levensstijl van de Australiërs vind ik wel leuk. Vanwege het weer leven ze veel meer buiten. Regelmatig een barbecue en vaak naar de zee (vooral om allerlei watersporten uit te oefenen, als surfen, waterskiën of varen). Dat bevalt me wel :-). De prachtige sterrenhemel hier zal ik ook gaan missen.

Wat vraag je? Of ik nu dan eindelijk naar huis kom? Haha! Nee, ik vlieg zaterdag naar Kuala Lumpur voor een paar dagen. En vervolgens ga ik weer een maand naar Thailand. Nee, oude liefde roest niet. Heerlijk alles weer goedkoop, niet meer koken, minder sjouwen, lekker eten. Maar helaas wel weer gezeur aan mijn hoofd op straat en afdingen. Maar goed, vanaf zaterdag bevind ik me dus weer op hetzelfde halfrond als jullie!

Dan heb ik weer wat Wist je dat-jes voor jullie...

Wist je dat....

- mijn achternaam hier met een V begint in plaats van met een K? En nee, ik ben echt niet getrouwd hier!!
- ik precies 6 maanden in Australië ben geweest?
- ik alleen in Australië al minstens 10.000 km. heb afgelegd? (en het is zeker meer dan dit)
- ik het regenseizoen niet leuk vind?
- ze hier Vegemite eten? Dat smeren ze op hun brood en vinden ze heerlijk. Ik daag je uit, het eens te proberen! (1 eetlepel Vegemite staat gelijk aan 1 kopje sojasaus!). Begrijpelijk dat je er niet gek op bent als je er niet mee opgegroeid bent. :-)
- cabaretiers hier grappen maken over Nederlanders? Een grap ging over Abel Tasman. De Nederlanders waren de eersten die West-Australië ontdekten, maar ze deden er niks mee, vonden het waardeloos (dit is een feit). De grap die de cabaretier maakte is dat de Nederlanders het land te droog vonden, daar konden ze niks mee, ze konden er geen wiet verbouwen, dus vertrokken ze weer! :-)
- in Australië kun je geen alcohol in de supermarkt kopen, in Nieuw-Zeeland wel.
- om je rijbewijs te halen hoef je niet persé les te nemen bij een rijschool. Je kunt gewoon leren autorijden van iemand anders die een rijbewijs heeft. Je hoeft dus alleen voor je examen te betalen.

Owhh, voordat ik het vergeet, de meest belangrijke informatie van dit bericht.... Zet de champagne maar vast koud, leg de frikandellen en bitterballen bij de frituurpan en de zakken drop binnen handbereik. En most important tover de zon tevoorschijn en stop de regen en kou ver en diep weg! Klaar? Ow, je bent niet zo snel? Oké, ik geef je precies 5 weken om dit alles te regelen.....en dan, als je dit geregeld hebt..... dan sta ik weer in levende lijve voor jullie.

Jaja, op 20 MEI kom ik namelijk naar huis! Ik vlieg weer op Dusseldorf en zal daar landen om 18.05 uur. Tenminste dat wil zeggen, als de Thai zich deze keer koest houden.....

Goodbye Southern Cross!
Goodbye Down Under!
Goodbye Zuidelijke halfrond!
Goodbye Australia!

  • 15 April 2010 - 19:06

    Anny:

    Nog even afkicken in Thailand en dan naar huis! Jij hebt genoten van al je belevenissen en ik van je verhalen maar ik vind het ook een mooi vooruitzicht dat je weer naar huis komt! Geniet van je (voorlopig?) laatste maand op reis. Het is hier nog vrij koud maar de zon laat zich al vaak hele dagen zien. Over een weekje of 5 is ook Nederland wel weer voldoende opgewarmd om jou te verwelkomen! Veel liefs en tot in mei.

  • 15 April 2010 - 21:30

    Erik:

    één dag te laat voor mijn verjaardag ;)

  • 16 April 2010 - 14:40

    Anne:

    He meisie!
    Begin van het verhaal inderdaad iets minder enthousiast... Gelukkig heeft Australie het helemaal goed gemaakt tijdens het duiken! Geniet nog lekker van die maand in Thailand en dan zien we elkaar rond onze verjaardagen :D

  • 24 April 2010 - 07:46

    Franka:

    He Monique
    Nog veel plezier de laatste weekjes daar geniet er van en breng het mooie weer maar zelf mee
    Het vriest hier s,nachts nog steeds brrr koud.Er komen een paar mooie warme dagen aan 20 graden maar je weet het is nederland en zeer wisselvallig.Tot over een paar weekjes
    groetjes

  • 29 April 2010 - 10:01

    José:

    weer een mooi reisverslag Monique. Ik zal je uitgebreide verslagen missen wanneer je weer terug in Nederland bent.
    Nog 3 weken en dan kom je weer thuis en zoals het klokje thuis tikt, tikt het...........!
    Ik wens je nog een hele fijne tijd toe in Thailand en een voorspoedige reis.

    Dikke kus José

  • 30 April 2010 - 07:52

    Jacob:

    Hey Mo,
    mooi verhaal zo. Ik sprak laatst Remco, en het ging ook ff over jou. Hetzelfde voor Corne, dus je bent nog niet vergeten ;). Nog 3 weken te gaan ondertussen dus, geniet er van! Vanmiddag staat hier Eindhoven op het programma, met koninginnedag aldaar :)

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2010

Zondagnieuws!

04 Juni 2010

Oost, West, Thuis in Best

19 Mei 2010

Stop de tijd!!

15 April 2010

It's Raining Man!

16 Maart 2010

Sweet As!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 3837
Totaal aantal bezoekers 48467

Voorgaande reizen:

30 Juli 2018 - 30 Juli 2018

Mijn nieuwe leven in Hong Kong

27 November 2008 - 21 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: