Loempia-land! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van moniqueen - WaarBenJij.nu Loempia-land! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van moniqueen - WaarBenJij.nu

Loempia-land!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg

28 Februari 2009 | Vietnam, Nha Trang

We zijn bijna 2 weken verder en ik heb weer een heleboel meegemaakt. Eerst ben ik dus naar Ho Chi Minh City gegaan. Een erg drukke stad, veel verkeer, honderden scooters en herrie. Om je er iets bij voor te stellen moet je je minimaal inbeelden dat de fietsen in Nederland vervangen worden door scooters. Een scooterfile zou hier dus ook helemaal niet zo raar klinken :-)

De eerste dag ben ik wat rond gaan lopen in de stad. Had eigenlijk helemaal nergens zin in, maar toch gegaan. Eerst naar het Remnants War Museum, over de Amerikaanse oorlog in Vietnam etc. Vond ik niet zo indrukwekkend als in Cambodja, maar had ook geen zin om alles te lezen. Daarna naar het Reunification Palace, waar de voormalige presidenten van Zuid-Vietnam hebben gewoond. Was aardig, maar ook niet heel speciaal. Volgende dag een boottochtje gedaan door de Mekong Delta. Was wel relax, ff weg uit de drukke stad. De dag erna naar de Cu Chi Tunnels (een heel tunnelnetwerk dat de Vietnamezen hadden aangelegd tijdens de oorlog). Was wel grappig om te zien. Zelf ook een aantal meters door de tunnels gekropen. Pff moeilijk voor te stellen dat die mensen hier uren in konden zitten! En dan hebben ze de tunnels ook nog iets groter gemaakt voor de toeristen!! Maja die Vietnamezen zijn ook wel een stuk kleiner en fijner natuurlijk.

Toen was het tijd om Ho Chi Minh te verlaten. Vond ik niet erg, had wel weer genoeg van de stad. Op weg naar Mui Ne. In de bus kwam ik mensen tegen die ik ontmoet had tijdens de boottocht. Daar ben ik de laatste paar dagen dan ook mee opgetrokken, was erg gezellig. En handig, want nu kon ik lekker in het zwembad van hun hotel zwemmen :-p :-p Was erg relax. Verder daar een Red Stream gezien (rood zand waar water over stroomt, dus lijkt het water rood) met mooie rode rotsen er omheen. Daarna naar de gele zandduinen, was wel grappig. Bijna het idee of je in de woestijn bent. Maar had zoiets al in Gran Canaria gezien, dus was niet super speciaal. De witte zandduinen schenen veel mooier te zijn, maar daar hadden we geen tijd meer voor helaas.

Daarna weer verder naar Dalat, een plaatsje in het centrale hoogland van Vietnam. Was dus in de bergen en ietsje frisser dan in de rest van het land. Vooral 's avonds koelde het flink af, maar was wel ff lekker. Daar een ritje gemaakt in de kabelbaan met mooi uitzicht over de bergen en een meer. De volgende dag had Sharon een gids gehuurd met een soort Harley Davidson en ik en Leigh reden daar achteraan op een scooter. Was een mooi ritje door de bergen, maar tussendoor stoppen bij toeristische dingen als hoe ze zijden maken vond ik even wat minder. Hoewel het wel weer grappig was om te zien dat ze hier witte zijden hebben en in Thailand gele zijden. Gelukkig hebben we de trip overleefd, want onderweg kregen we een klapband! :-s Moesten ze de scooter naar het dichtsbijzijnde dorpje duwen en na een uur was het geregeld. We mochten de band wel zelf betalen, het café waar we hem gehuurd hadden toonde totaal geen begrip. Eigenlijk vonden ze dat het onze schuld was, want wij reden met die scooter over een hete weg... :-s De band was gewoon overduidelijk te oud maar goed we leven in ieder geval nog en zijn nog helemaal heel..

Na Dalat verder naar Nha Trang, weer een kustplaats. Ff rustig aan gedaan en vooral niet teveel doen. Gezwommen, gezond, geluierd. Ook voor het eerst naar de kroeg geweest in Vietnam, was gezellig. Vooral de Ladies Night met de gratis Cocktail Bucket ;-) Dat was meteen de laatste avond met Leigh en Sharon. Die zijn inmiddels ergens anders in Vietnam.

Vandaag heb ik weer een boottripje gedaan hier naar een paar eilandjes. Daar weer leuke mensen ontmoet, dus was een gezellige dag. Vooral weer geluierd en gek gedaan. Ze hadden een floating bar, kon je een drankje drinken in het water. En op een gegeven moment ging de gids zingen met zijn bandje. Aangezien ik de enige jonge buitenlandse vrouw was, was ik weer de lul. Moest als eerste een liedje gaan zingen met hem :-s Ging ie een potje met vet zingen... Hij vroeg daarna of ik het liedje wel kende... nou niet als hij het zingt verstond er in het begin echt niks van, herkende alleen de melodie :-)

Goed dat zijn mijn Vietnam avonturen tot nu toe. Flink wat gedaan en gezien in korte tijd. De natuur is hier mooi en erg afwisselend. Het eten vind ik nog steeds het beste in Thailand. De loempiaatjes hier zijn stukken kleiner dan 'onze' Vietnamese loempia's. Ze zijn wel lekker, maar in Nederland vind ik ze toch echt lekkerder! Verder zijn de mannen hier vervelend en de meeste vrouwen zijn wel vriendelijk. Dat is Vietnam in een notendopje.

Ik heb weer wat foto's voor jullie van Thailand.

Kanchanaburi: http://monique.soepelebazen.nl/album.php?id=9

Sukhothai:
http://monique.soepelebazen.nl/album.php?id=10

En Chiang Mai:
http://monique.soepelebazen.nl/album.php?id=11

Cheers!
(Sorry, dat krijg je als je teveel omgaat met Australiërs :-p )

  • 28 Februari 2009 - 15:41

    Franka:

    Weer leuke foto,s
    en raar al die ringen om je nek.Lijk me ook vervelend als je wat drinkt en eet.Fijn dat je ook leuke mensen ontmoet waar je even mee kan optrekken.
    tot de volgende keer .
    groetjes

  • 28 Februari 2009 - 18:35

    Pa:

    Ha dochter, weer een vlag toegevoegd aan je verzameling.

  • 02 Maart 2009 - 14:24

    Erik:

    Gaaf dat je al die dieren zomaar mocht aaien :D

  • 02 Maart 2009 - 16:55

    Anne:

    Zoals beloofd ook een berichtje op je site!!! Echt heel leuk om je verhalen iedere keer te lezen! Mag je zeker blijven doen :D

    Liefs,
    Anne

  • 02 Maart 2009 - 21:16

    Iris:

    Hi Monique,

    Leuk om alle avonturen te lezen en vooral om de foto's te bekijken :-)!

    Die ringen om de hals vind ik er alleen wel een beetje eng uit zien ;-) Maar ja met een beetje rekenwerk kun je er dus mee uitrekenen hoe lang je getrouwd bent, het is eigenlijk weer eens iets anders als een mooie ring om je vinger..
    Ik vraag mij of ze die ringen ook uit kunnen doen voordat ze gaan slapen, lijkt mij anders best lastig..

    Liefs Iris

  • 02 Maart 2009 - 21:18

    Iris:

    Ps: Ik wilde nog heel eventjes zeggen dat ik die watervallen heel erg mooi vind, waarbij het water in een paradijsje als een trapje naar beneden stroomt..

  • 05 Maart 2009 - 20:10

    Daantje:

    hey,
    zo ik heb het weer gelezen allemaal en je foto's gezien. weer errug mooi! echt gave foto's.. de rest lees je weer in me mailtje die k terug heb gestuurd.. veel plezier verders in vietnam..
    xxdaan

  • 06 Maart 2009 - 18:35

    Jose Van Rooy:

    Mooie foto's Monique,
    fijn voor je dat je leuke andere mensen ontmoet, geniet nog van je reis,
    groeten

  • 07 Maart 2009 - 13:12

    Anny:

    Hey Monique, leuk je even gesproken te hebben! Er zitten heel veel landen tussen Vietnam en (het nog steeds koude) Nederlandje maar je klonk erg dichtbij. En het was weer eens wat anders om op de achtergrond al die geluiden te horen van mensen op een Vietnamese markt. Een goede verdere reis gewenst em liefs, Anny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2010

Zondagnieuws!

04 Juni 2010

Oost, West, Thuis in Best

19 Mei 2010

Stop de tijd!!

15 April 2010

It's Raining Man!

16 Maart 2010

Sweet As!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 48465

Voorgaande reizen:

30 Juli 2018 - 30 Juli 2018

Mijn nieuwe leven in Hong Kong

27 November 2008 - 21 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: