Dive into it! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van moniqueen - WaarBenJij.nu Dive into it! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van moniqueen - WaarBenJij.nu

Dive into it!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg

17 Mei 2009 | Thailand, Bangkok

Met pijn in mijn hart heb ik de sportschool dan toch weten te verlaten. Van Bangkok ben ik met de trein naar Chumphon gegaan om een dag later met de boot naar Koh Tao te vertrekken. Koh Tao is een klein eilandje (ongeveer 21 vierkante km.) en ligt 70 km. ten oosten van het vaste land van Thailand in de Golf van Thailand. Koh Tao betekent Turtle Island (schildpaddeneiland), omdat hier in het verleden heel veel zeeschildpadden te zien waren.Tegenwoordig zoeken ze veelal ergens anders hun heil. Verder staat het eiland ook bekend om zijn mooie onderwaterwereld. Die ben ik dan ook gaan verkennen door een duikcursus te doen. Hiervoor 'moest' je 4 duiken doen en een examen. Ja, zelfs op reis moet ik nog leren :-). Maar ik weet nu wel dat ik het nog kan, ik had alle 50 meerkeuzevragen goed. We zijn op 4 verschillende plaatsen wezen duiken: Mango Bay, White Rock, Red Rock (Shark Island) en Chumphon Pinnacle. Het was erg gaaf en ik heb veel mooi hard en zacht koraal, angelfishes, triggerfishes, zeesterren, zee-egels en andere vissen gezien. Maar het beste van alles was dat ik de walvishaai gezien heb! Om die te zien moet je wat geluk hebben, ter indicatie: onze duikinstructrice heeft hem op ongeveer 1500 duiken slechts 10 keer gezien! Niet slecht dus van ons :-D Voor een walvishaai was hij wel wat klein, hij was 'slechts' 4,5 meter. Ja, er gaat een (onderwater)wereld voor je open!

Na het behalen van mijn 'SSI Open Water Diving License' was het tijd om het eiland te verkennen. Ik ben verschillende mooie uitzichtpunten afgegaan, wat soms een hele klim was (rond de 300m.). Het uitzicht was vaak wel de moeite, en liters zweet, waard. Naast het eiland verkennen ook wat gezwommen en op het strand gelegen. De zonsondergang was hier trouwens ook prachtig om te zien! De rood/oranje/roze kleuren van de zon staken mooi af tegen de blauw/groene kleuren van de lucht en de zee.

Omdat het nu laagseizoen is, is het vrij rustig hier. In plaats van een volgepakt strand heb ik het bijna voor mezelf alleen! Het regent hier alleen erg vaak, dus dat is stukken minder. Ik ben nu in Koh Phangan, dit is het 5e grootste eiland van Thailand en dus een stuk groter dan Koh Tao. Het staat vooral bekend om zijn beruchte 'Full Moon Parties' op het strand. Afhankelijk van het seizoen komen daar zo'n 8000 tot 30.000 mensen op af! Ik zal het niet meemaken, want de party is net vorige week geweest en wordt 1 keer per maand gehouden. Verder ben ik hier nog niet zo lang en het regent erg veel. Ik heb dus helaas nog weinig van dit eiland gezien. Hopelijk wordt het weer snel wat beter!

Er staan weer heel wat foto's online (Cambodja, Laos en Thailand). Ik ga niet alle links apart geven, maar je kunt ze zelf wel vinden op: http://monique.soepelebazen.nl/

Liefs, Monique

  • 17 Mei 2009 - 10:40

    Esther:

    Hey Monique!

    Klinkt gaaf dat duiken! En dan vooral de walvishaai natuurlijk! Toevallig dat je die bent tegengekomen... maar ook dat koraal en de andere onderwaterdieren, lijkt me gaaf om te zien hoor!
    Ik hoop dat het minder gaat regenen, want das niet echt relaxed idd!

    Bij mij zit mijn vakantie er inmiddels alweer op, begin morgen met het sociale co-schap bij de GGD in Uden. Ben benieuwd wat ik daar allemaal ga zien...

    Tot je volgende bericht!

    Liefs, Esther.

  • 17 Mei 2009 - 11:39

    Ria:

    Wat te gek Monique, dat je bent gaan duiken! Ik heb alleen ooit gesnorkeld in Egypte en dat vond ik al heel indrukwekkend en spectaculair. Dus ik kan me een voorstelling maken bij je beleving tijdens het duiken. Maar met duiken maak je die onderwaterwereld natuurlijk nog veel intenser mee. Leuk hoor !

    Wat het weer betreft: een (schrale) troost: hier regent het ook veel ;-)

    Ben benieuwd naar je foto's en ga ze zo bekijken.

    dikke kus

  • 17 Mei 2009 - 15:45

    Anny:

    Ben je nog sneller online dan ik Monique! En weer veel moois gezien. Wij hebben afgelopen week ook de zon in de zee zien zakken. Dat was een prachtig schouwspel maar niet helemaal in de kleuren zoals jij ze beschrijft... de zee en de lucht zijn hier toch net even wat grijzer dan in Thailand. Maar mooi was het wel, door de kleuren van de zon.

    veel liefs en tot volgende keer

  • 18 Mei 2009 - 13:18

    Erik:

    Hey Monique,
    Bedankt nog voor je berichtje! Morgen is de dag in kwestie ;)
    Ik vroeg me al af waar de foto's bleven, maar ze zijn er! Mooie foto's!! Wel heel stoer allemaal, en ook leuk dat je hebt leren duiken.
    Veel plezier daar!!

    Grtz. Erik

  • 25 Mei 2009 - 09:36

    Corrie:

    Hoi Monique,
    Heerlijk dat je kunt duiken,lijkt me geweldig.Dat het mooi is daar onderwater wist ik wel,gezien op tv.
    Mijn wandel vriendin is op dit moment een rond reis aan het maken in Thailand,ik hoop dat ze beter weer heeft dan jij nu,of misschien is het al weer goed bij jou.
    Even iets anders.
    Ben je nog van plan naar Australie te gaan?
    Want de tijd gaat snel, je bent al ong. een half jaar aan het reizen.
    Maar ik wacht rustig af.
    groetjes corrie

  • 27 Mei 2009 - 16:12

    Els:

    Via Corné hoor ik hoe het met je gaat. Nu weer eens alleen op je site gekeken. Prachtig hoor! En dan nog duiken leren ondertussen. Geweldige ervaringen voor je. De foto's geven een mooie impressie, Monique.

    Groetjes,
    Els

  • 31 Mei 2009 - 12:00

    José:

    dag jarige job,
    allereerst heel hartelijk gefeliciteerd vanuit Gemert met je verjaardag. Vier je ook een feestje daar in Thailand?? Vast wel.
    We vinden het heel leuk om steeds je verhalen te lezen. Een goede reis verder veel groetjes

  • 31 Mei 2009 - 20:04

    Fam Vd Velden:

    hoi Monique

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wij lezen ook je verhalen je doet leuke dingen daar nog veel plezier en een goede reis.

    groetjes Fam van der Velden

  • 16 Juli 2009 - 12:54

    Franka:

    Wel laat maar toch nog een reactie.
    Kei leuk dat duiken.En ook veel verschillende soorten vissen en koraal.
    Wel jammer dat het daar zo vaak regent.Proficiat met je duiklicentie.
    Veel plezier
    Groetjes Franka.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2010

Zondagnieuws!

04 Juni 2010

Oost, West, Thuis in Best

19 Mei 2010

Stop de tijd!!

15 April 2010

It's Raining Man!

16 Maart 2010

Sweet As!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 48458

Voorgaande reizen:

30 Juli 2018 - 30 Juli 2018

Mijn nieuwe leven in Hong Kong

27 November 2008 - 21 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: