Sydney 2009 - 2010 - Reisverslag uit Urunga, Australië van moniqueen - WaarBenJij.nu Sydney 2009 - 2010 - Reisverslag uit Urunga, Australië van moniqueen - WaarBenJij.nu

Sydney 2009 - 2010

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg

04 Januari 2010 | Australië, Urunga

Ten eerste wil ik iedereen een fantastisch goed nieuwjaar wensen! 2010 alweer, een nieuw decennium. Ik hoop dat 2010 net zo goed wordt als 2009. Voor mij was 2009 een geweldig jaar met vele onvergetelijke momenten. 2010 is in ieder geval prachtig begonnen en was gelukkig het tegenovergestelde van vorig jaar. Op 31 december stond ik om 10.00 uur al in Sydney. Het schijnt altijd enorm druk te worden (zo’n 1,5 miljoen mensen) en je moet er dus vroeg zijn als je een goed plekje wilt. Ik had met Willem (ook Bestenaar) afgesproken, zodat het toch een Best(s) feestje zou worden. Hij had gezien dat er al een superlange rij stond voor de Botanische Tuin, dus we gaan ergens anders kijken. Bij het Opera House kunnen we zo doorlopen en we vinden een mooi plekje, precies voor het Opera House en goed zicht op de Harbour Bridge. Handdoek op de grond en wachten maar....nog 13,5 uur te gaan :) Het wordt geen dolle boel, want je mag zelf geen alcohol meenemen en de drank die ze verkopen is uiteraard absurd duur. Het is erg bewolkt, maar gelukkig blijft het aardig droog. Na wat lezen, kletsen, kaartspelletjes en heel wat uren later begint het eindelijk donker te worden. Om 21.00 uur worden we opgewarmd met het kindervuurwerk. Dit was best mooi, dus dat belooft wat! Vervolgens is er een soort bootoptocht, mooi gezicht met alle lichtjes! Zo nu en dan wordt er tussendoor een vuurpijl afgevuurd. We hebben ook een leuk achtergrondmuziekje van het feest naast ons. En dan is het 00.00! Helaas wordt er niet echt duidelijk afgeteld, maar spectaculair is het zeker. De hele brug lijkt wel in brand te staan en je weet soms niet waar je moet kijken. Het vuurwerk vliegt onder, over en boven de brug, voor en achter ons en zelfs uit het water! Ook speelt er muziek mee, het vuurwerk knalt mee op het ritme van de muziek. Met stip het mooiste vuurwerk dat ik ooit gezien heb! Natuurlijk ging het veel te snel voorbij. Voor elke minuut vuurwerk hebben we ongeveer een uur gewacht, maar het was het waard! Daarna nog naar de kroeg gegaan om te proosten op 2010. De kroeg sloot echter al om 5.00 uur, dat zijn we niet gewend met nieuwjaar! Ik kon ook nog niet naar ‘huis’, want er reden nog geen treinen terug. De bus was ook een probleem, waardoor ik uiteindelijk pas om 11.00 mijn bed in kon duiken. :-D Omdat ik jullie ook een beetje mee wil laten genieten van het spektakel kun je mijn twee filmpjes bekijken:

http://www.youtube.com/user/australie08

Dat was mijn nieuwjaarsavontuur. Nu terug naar vorig jaar, 2009. In Canberra heb ik weinig meer gedaan, maar het was toch leuk met Jessica en de rest. Op dinsdag was het tijd om naar Sydney te gaan. Daar een schoon en goedkoop hostel gevonden. Meteen ook leuke mensen ontmoet en ‘s avonds gratis pizza met hen gegeten. De volgende dag met Willem door de stad gelopen, voor het eerst de Harbour Bridge en het Opera House in het echt gezien. Verder Darling Harbour, Chinatown, de Botanische Tuin en wat parken. Donderdag naar het bekende Bondi Beach gegaan. Zelfs met dit bewolkte weer is het nog aardig druk. Van Bondi Beach naar Coogee gelopen, ongeveer 7 km. ‘s Avonds in een kroeg weer gratis pizza gegeten. Ja, er wordt wel gezorgd voor de arme backpackers ;-) Ik was alleen mijn ID vergeten en het hostel was een half uur lopen. Na lief lachen en de mascotte, een aap, te hebben gekust mag ik gelukkig toch binnen. Ze deden ook wat spelletjes die avond. Een daarvan was het zo snel mogelijk opeten van een pizzapunt. Drie van de vier deelnemers waren van onze groep, dus uiteraard wonnen wij. De prijs: 1 fles champagne. Er was ook een fotowedstrijd. De leukste foto met de mascotte kon ook wat winnen. Wij deden niks specials, maar het was echt onze avond, want we wonnen de eerste prijs! Nog een fles champagne en een of ander eetpakketje. De champagne ging er goed in, het was een mooie avond!

De volgende ochtend was het toch vroeg licht, want we gingen met zijn vieren naar de Blue Mountains. De bergen waren wel mooi met wat leuke watervallen. Daarna naar een Wildlife Park. Was erg cool, want de kangaroes en wallabies liepen er vrij rond en je kon ze dus aaien en mee op de foto. Ook een foto gemaakt met een koala. Even snel een rondje door het Olympisch Park gereden en toen met de ferry terug. We stonden lekker voorop de boot met een heerlijk briesje, totdat we ineens een hele golf water over ons heen kregen en zeiknat waren van top tot teen. Maja we konden er wel om lachen...

Weer een dag later gaan we met een groep naar Manly Beach. Weinig meer gedaan dan op het strand gelegen en een boek gelezen. ‘s Avonds met zijn allen wat gedronken, was gezellig. Dankzij een fout van het hostel sliep ik die nacht in een eigen kamer voor de prijs van een dormbed.

Na Sydney ben ik verder gegaan naar Central Coast, Green Point. Daar wonen mensen die ik in Vietnam ontmoet had, Leigh en Sharon. Ik wilde een tijdje werken, maar de banenjacht was niet succesvol. Wel 1 avondje op een soort kermis gewerkt. Was wel leuk, want er werden kerstliedjes gezongen en er was mooi vuurwerk. Verder keer naar het strand geweest, naar een wildlife park en paar keer met ze meegeweest naar kerstetentjes. Met kerst niet veel bijzonders gedaan. Wat gegeten en cadeautjes uitgewisseld. Het hoogtepunt van mijn kerst was natuurlijk het skypen met de hele familie! Leuk om iedereen even te spreken en te zien, ook al was het kort. Helaas kon ik kerst niet op strand vieren, want het regende. Het voelde, net als vorig jaar, weer niet als kerst. Ik vond het raar om kerstbomen te zien en kerstliedjes te horen.

Na kerst ben ik gaan couchsurfen in Urunga. Waren erg aardige mensen. Keer over het strand gelopen, films gekeken, spelletjes gespeeld op de Xbox. Voor nieuwjaar terug gegaan naar Sydney, dat verhaal ken je inmiddels. Afscheid genomen van Leigh en Sharon en weer terug naar Urunga. Daar blijf ik een paar dagen om mijn plan te maken tot eind januari.

Er staan weer wat foto’s online van mijn reis eerder in Australie (Pinnacles, Coober Pedy, Alice Springs, Shark Bay en Karijini): http://monique.soepelebazen.nl

En als het goed is staan er voor deze keer ook wat foto’s op deze site, om het nieuwe jaar maar up-to-date te beginnen.

Proost, 2010!!!

  • 03 Januari 2010 - 14:53

    Pa:

    Ha dochter,

    Ik heb er ff wat moeite voor moeten, link kopieren en plakken, maar het was een super indrukwekkend vuurwerk. Ook leuk dat je Willemke Ven ontmoet hebt in het verre Australie. Ik heb zo juist heerlijk in de sneeuw gewandeld. Wat een contrast met de 30 graden in de plus bij jou. Nou pas goed op je zelf, geniet met volle teugen en dikke kus.

  • 03 Januari 2010 - 15:16

    Erik:

    Hee Monique,
    De beste wensen!! Proficiat met het nieuwe jaar. Echt grappig dat je Willem bent tegen gekomen! Doe 'm maar de groeten ;)

    Grtz. Erik

  • 03 Januari 2010 - 15:53

    Wietske:

    He monique, jij ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Wat klinkt dat gaaf hoe je O&N hebt gevierd! Heel leuk! Ben benieuwd naar je verdere plannen, jeetje wat ben je al lang weg! Nog heel veel plezier. Liefs wietske

  • 03 Januari 2010 - 17:51

    Ria:

    lieve Monique, ik heb nog niet kunnen genieten van je video's, maar ik begrijp dat het prachtig vuurwerk laat zien. Dus daarop kan ik me nog verheugen. (Riep je spontaan 'oooh' en 'aaah'? Dat zou mij gebeuren denk ik... :-)
    Je hebt het nieuwe jaar goed ingeluid, leuk zeg !! Wij deden het iets rustigers, maar hebben een fijne jaarwisseling gehad. Nu ligt 2010 vrijwel open voor ons en we gaan dag voor dag meemaken wat het ons brengt...
    Ik wens je alle goeds en nog een prachtige tijd toe!
    Ik ken Willem niet, maar doe hem maar de groeten van een oud-Bestenaarse :-)

    Dag Monique, veel liefs voor jou

  • 03 Januari 2010 - 21:37

    Esther En Rik:

    Hey Monique!

    De beste wensen ook van ons. Wij wensen je een mooi jaar toe en hopelijk zien we je ergens dit jaar ook nog eens in levende lijve ;)

  • 04 Januari 2010 - 11:58

    Corrie:

    Hoi Monique,
    Ook ik wil jou een voorspoedig 2010 toewensen.Ik heb je vuurwerk filmpje gezien en het is schitterend.Leuke foto,s ook.Ik wens je nog een hele leuke tijd toe samen met Willem en de andere.
    groetjes corrie

  • 05 Januari 2010 - 09:57

    Franka:

    Hoi Monique
    Te gek vuurwerk
    De Beste Wensen voor 2010
    En blijf vooral leuke verhalen schrijven,en geniet van je verdere reis.Het was leuk op je even te zien met de kerst
    Zo ver weg en toch dicht bij.
    Groetjes ook aan Willem
    van de Fam Boleij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Urunga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2010

Zondagnieuws!

04 Juni 2010

Oost, West, Thuis in Best

19 Mei 2010

Stop de tijd!!

15 April 2010

It's Raining Man!

16 Maart 2010

Sweet As!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 48462

Voorgaande reizen:

30 Juli 2018 - 30 Juli 2018

Mijn nieuwe leven in Hong Kong

27 November 2008 - 21 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: