Chill out! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van moniqueen - WaarBenJij.nu Chill out! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van moniqueen - WaarBenJij.nu

Chill out!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg

25 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

De eerste drie weken van het nieuwe jaar heb ik niet heel veel gedaan. Nog een paar dagen in Urunga, een klein plaatsje, doorgebracht met couchsurfen. Hier heb ik voor het eerst in mijn leven ‘echt’ gegolfd. Ik zou graag vertellen over alle hole-in-ones die ik geslagen heb, maar helaas zo’n talent ben ik (nog?) niet :-p. In Australië is golfen vrij populair, veel plaatsen hebben, naast een kroeg, een golfbaan. Bovendien heb je hier ook geen certificaat nodig om te spelen. Verder heb ik wat films gekeken en ben ik de Nederlandse filmindustrie aan het promoten. We hadden ‘Alles is Liefde’ gedownload en met ondertiteling (niet voor mij natuurlijk, zoals je ziet kan ik best nog een beetje Nederlands) bekeken. Later in de week kwam de film ‘Zwartboek’ zelfs op de Australische televisie! Dus ik heb tegen iedereen gezegd dat ze moesten kijken. Ja, Nederland mag trots op mij zijn als zo’n goede ambassadeur... ik denk dat ik met Prinsjesdag wel een lintje verdien :-p

Na Urunga door naar Coffs Harbour, een aardig kustplaatsje maar niet spectaculair. Het hoogtepunt hier was een ritje achterop de motor over de groene heuvels naar een paar waterholes/riviertjes. Van Coffs Harbour door naar Grafton, weer couchsurfen, nu bij een gepensioneerd echtpaar. Ze woonden ver uit het centrum, maar met een zwembad recht voor mijn slaapkamer wist ik me toch te vermaken! Voetbal is in Australië trouwens niet erg populair, maar deze man speelde voetbal en had zelfs een shirtje van PSV! Dus ze weten toch wel wat goed voetbal is :-D

Een paar dagen later verder naar Byron Bay. Een mooie wandeling gemaakt om de vuurtoren heen en naar het meest Oostelijke punt van het vaste land van Australië. Verder staat deze plaats vooral bekend om het feesten en drinken en is er verder weinig te doen. Zo ook Surfers Paradise, waar ik daarna heen ben gegaan. Maar snel doorgegaan naar Brisbane. Best een drukke stad en de hoofdstad van Queensland. Behalve Tasmanië heb ik nu alle staten van Australië al gehad. Weer wat leuke mensen ontmoet en de stad een beetje verkend. Verder ook veel op het strand gelegen (in Brisbane op een ‘nepstrand’) en ik ben dan ook errug bruin volgens vele andere reizigers :-).

Dat kleurtje zal ik waarschijnlijk snel kwijt zijn nu, want mijn tijd in Australië zit er voorlopig eventjes op. Nee, natuurlijk kom ik nog niet naar huis! Nog laaange niet! Ik ben nu in het land dat wij Nederlanders de naam gegeven hebben... Nieuw Zeeland!

Om mijn verhaal van deze keer iets interessanter te maken heb ik wat weetjes voor jullie:

Wist je dat.....

- Australië tot de 19e eeuw New Holland werd genoemd?
- een zoutwaterkrokodil wel 80 eieren per keer kan leggen?
- van de 1000 schildpadjes die er geboren worden er gemiddeld 1 overleeft en volgroeid?
- een koala zo’n 20 uur per dag slaapt, omdat het verteren van zijn eten zoveel energie kost?
- de Burger King hier Hungry Jacks heet en niemand weet waarom?
- alcohol hier in de kroeg vaak duurder is dan in Nederland?
- ze hier Nederlandse kaas, bier, koekjes en zelfs beschuit verkopen?
- Australiërs best behulpzaam zijn, als ze je met een kaart zien vragen ze of ze kunnen helpen?
- de Vengaboys hier erg bekend zijn geweest?
- Andre Rieu hier nog steeds erg populair is, veel populairder dan in Nederland?
- ik nu precies 5 maanden in Australië ben geweest?
- ik over 7,5 week weer terug ben in Australië?
- ik het nu koud heb in Nieuw Zeeland, omdat het ‘slechts’ 17 graden is en het in Australië 33 was?

Dat was het weer voor deze keer. De volgende keer mijn avonturen in Nieuw Zeeland!!

Liefs, Monique

  • 25 Januari 2010 - 10:10

    Esther:

    Hey Monique!

    Gaaf dat je nu in Nieuw-Zeeland bent! Het is dan wel wat kouder dan in Australië, maar altijd nog véééél warmer dan hier in Nederland. Lijkt me echt een mooi land, ik wil er zelf ook nog graag ooit heen. Dus geniet ervan zou ik zo zeggen!

    Ik ga deze week mijn onderzoeksstage afronden en dit weekend ga ik verhuizen van Nijmegen richting Best. Dan zit mijn studie er echt op, alleen nog wachten op de diploma uitreiking. Vanaf 22 februari ga ik in Boxtel werken, dus even 3 weekjes vakantie en lekker carnaval vieren!

    Liefs, Esther

  • 25 Januari 2010 - 10:38

    Franka:

    ik heb je verhaal weer gelezen.Heerlijk die vrijheid kunnen doen wat je wil,lekker op het strand liggen luieren,surfen,lekker op de motor,veel dingen bekijken.Ik heb zin in vakantie,maar helaas voor mij zit dat er voorlopig niet in eerst een tijd revalideren.
    Meisie geniet er lekker van jammer dat het weer daar minder is als in ausie.
    Groetjes

  • 25 Januari 2010 - 13:26

    Erik:

    Veel plezier in NZ!
    En inderdaad goed voetbal, dat PSV. Ze staan nu weer bovenaan :) Jammer dat Jonathan Reis is ontslagen... (drugsgebruik).
    Groetjes van Erik!

  • 25 Januari 2010 - 16:43

    Jeroen:

    Hey zusje,

    Heel veel plezier in het koude nieuw zeeland. Leuk al die wist je datjes!

    Mooi ook dat ze in Australie verstand hebben van voetbal. Staan weer mooi bovenaan. Dus zorg maar dat je in april terug bent om het kampioenschap te vieren ;)

    Groetjes

  • 25 Januari 2010 - 18:44

    Anny:

    hey Monique,

    Alweer een ander deel van de wereld aan het verkennen! En wordt de tweede keer Australie dan toch echt de laatste etappe van je grote reis? Tegen die tijd hebben we hier waarschijnlijk de winter ook wel voor een mooi voorjaarszonnetje ingeruild dus dan is de overgang niet zo groot van al dat mooie weer naar je eigen kikkerlandje. Groetjes van Marinus, en veel liefs

  • 27 Januari 2010 - 10:04

    Monique:

    He bruine! Wat ben je toch goed aan het genieten zeg, ik kan elke keer niet wachten tot ik weer weg kan om weer lekker rond te reizen. Heerlijk zeg! Ben benieuwd wat je van Nieuw Zeeland gaat vinden, ik hoor daar vaak zulke goede verhalen over. Geniet er nog van, maar volgens mij hoef ik dat niet eens te zeggen endoe je dat al! Enne... kom je ook nog een keer terug eigenlijk;)? Als je nou slim bent kom je lekker in de lente/zomer terug, dan heb je goed de winter gemist (en ik kan je vertellen, die is kouuuddd)! Veel plezier, kus!

  • 27 Januari 2010 - 10:04

    Wietske:

    hahaha
    monique = wietske:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2010

Zondagnieuws!

04 Juni 2010

Oost, West, Thuis in Best

19 Mei 2010

Stop de tijd!!

15 April 2010

It's Raining Man!

16 Maart 2010

Sweet As!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 48468

Voorgaande reizen:

30 Juli 2018 - 30 Juli 2018

Mijn nieuwe leven in Hong Kong

27 November 2008 - 21 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: